środa, 20 kwietnia 2016

#Łaciata recenzja ~ 63


Gamebook Enigmas - wydawnictwo Edgard

Przychodzę dziś do Was z nietypową recenzją nietypowej książki! Jakkolwiek to brzmi. Mianowicie jest to Gamebook Enigmas, który otrzymałam dzięki współpracy z wydawnictwem Edgard, które specjalizuje się w wydawaniu bardzo praktycznych pomocy naukowych w zakresie języków obcych. 

Nie do końca byłam przekonana co do tego pomysłu. Myślałam, że lektura tej książki będzie dla mnie trudna, bo w środku znajdę wiele słów, których nie znam, a ich ciągłe tłumaczenie mnie zmęczy i zniechęci. I to właśnie na tej płaszczyźnie doznałam najlepszego zaskoczenia w całym tym tygodniu! Otóż, czytając, przekonałam się, że w tekście nie występuje wiele skomplikowanych słówek i sformułowań, a większość z nich została skrzętnie wytłumaczona na marginesie danej strony, co pozwoliło mi płynnie przebrnąć przez cały tekst. Uważam to rozwiązanie za świetne, ponieważ dzięki niemu, czytelnik nie musi się odrywać od książki, czy siedzieć z laptopem na kolanach lub słownikiem. Całkowicie genialne połączenie nauki z książką!

Kolejnym powodem, dla którego polecam Wam tego Gamebooka są zadania znajdujące się na końcu każdego rozdziału i które w pełni go dotyczą. Są tam między innymi fragmenty tekstu z danego rozdziału, które należy wypełnić odpowiednimi słowami, bądź też poszczególne zdania, które musimy zredagować tak, by forma wstawionego przez nas czasownika była odpowiednia. Ogólnie ujmując całą ideę tych ćwiczeń, służą one temu, by poprawić nasze możliwości językowe o słownictwo i użycie czasów, a również mają na celu sprawdzenie, jak uważnymi czytelnikami jesteśmy. Ta opcja nauki języka angielskiego szczególnie mi odpowiada, bo uczę się czytając, czyli robiąc to, co najbardziej lubię.

To jeszcze nie koniec niespodzianek przyszykowanych dla nas przez wydawnictwo Edgard!

Gamebook jest interaktywną formą książki, co znaczy, że po każdym rozdziale to czytelnik może zdecydować,co się stanie z bohaterem, jakie będą jego losy. Enigmas może mieć wiele zakończeń i po przeczytaniu książki, możemy zacząć od nowa, by przekonać się, jak potoczy się cała fabuła, jeśli zmienimy swoje decyzje i skierujemy głównego bohatera na inne tory. To bardzo wciągająca zabawa, pozwalająca na pełną kreatywność i swobodę!

Przekonałam się również, że puzzle zdobiące front książki mogą mieć wielkie znaczenie w odbiorze tej książki, gdyż fabuła jest złożona właśnie z takich małych części, a przynajmniej to jest jedna z moich wielu interpretacji tejże okładki. To my decydujemy, jak ułożymy owe puzzle i dopiero później ukaże nam się pełny obraz tego, co pośrednio stworzyliśmy. 

Ten Gamebook to rozrywka dla całej rodziny bez względu na wiek. Możecie uczyć się angielskiego z bratem, siostrą czy kuzynką, a nawet w gronie przyjaciół! Książka nie jest trudna, gdyż jest to poziom A2-B1, czyli średnio zaawansowany. Nie bójcie się uczyć języków, od dzisiaj może to być dla Was prostsze dzięki niewielkiej, pomarańczowej książce, pełnej przygód! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz