wtorek, 30 czerwca 2015

#Łaciata recenzja ~ 25

"Jan Karski. Jedno życie." - Waldemar Piasecki



   "Jan Karski. Jedno życie" to bardzo wyczerpująca pozycja, gdyż jej objętość wynosi 928 stron zadrukowanych od początku do końca. 

   Ze względu na to, iż jest to biografia patrioty, myślałam, że znajdę w niej suche fakty, daty i wydarzenia. Ku mojemu jakże pozytywnemu zaskoczeniu "Jedno życie" to wspaniały i wciągający opis życia człowieka, który w swych wielkich dokonaniach okazał się być małym i skromnym człowiekiem.

   Waldemar Piasecki czyni Karskiego człowiekiem wręcz przeciętnym , którego łatwiej nam poznać bliżej, bo jak wiemy niewiele z nas zna prezydentów lub inne sławy, chociażby muzyczne. A normalnych ludzi znamy masę. 

   Książka, którą widzicie na zdjęciu przyszła do mnie od wydawnictwa Insignis, któremu bardzo za to dziękuję. Nie żałuję mojej spontanicznej  decyzji.

   Mimo wszystko ze względu na to, że Waldemar Piasecki napisał biografię z tekstu można wyłuszczyć wiele ważnych dat i osobistości, których już z nami nie ma. 

   Ta książka to perełka, moim zdaniem. To piękny symbol przyjaźni Piaseckiego z Karskim. Wielki hołd i docenienie pracy, która wydawała się być żmudna i pokazanie tego, jak od najmłodszych lat rodzi się w człowieku powołanie. 

   Polecam przeczytać ją wszystkim! Tą książkę można sobie "dawkować", gdyż rozdziały są odpowiednio skonstruowane.

Naprawdę polecam! Wszystkim historykom, żydom i Wam - moim czytelnikom!

    Nie będę się rozpisywać na temat tego, jak wspaniałą osobą był Jan Karski, gdyż to wszystko możecie znaleźć w tej książce. To książkę po prostu trzeba przeczytać!

   Ja już ma swoje ulubione cytaty, a jakie będą Wasze?

   "Jeśli już muszę, chcę pozostać w ludzkiej pamięci, a nie tylko w książce. Nie chcę, aby o mnie pisano po to, żeby było... napisane, tylko żeby ktoś to czytał. Jestem już zbyt stary i zbyt... próżny, aby tracić czas na coś innego..." - powiedział Jan Karski, kiedy ostatecznie zgodził się na powstanie jego biografii.  



Misia.
OCENA KSIĄŻKI: 6 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz